ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΟΡΓΑΝΗ ΧΗΜΕΙΑ (AGR_101)


ΓΕΝΙΚΑ


ΣΧΟΛΗ: ΓΕΩΠΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΤΜΗΜΑ: ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: AGR_101

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: 1ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΟΡΓΑΝΗ ΧΗΜΕΙΑ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Παραδόσεις
3
Εργαστήρια
2
ΣΥΝΟΛΟ
5
5

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

  • Ελληνικά

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

  • Όχι

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ


ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ο φοιτητής, στο τέλος του μαθήματος, είναι σε θέση να:

  • γνωρίζει τη δομή του ατόμου
  • κατανοεί την τοποθέτηση των στοιχείων στον Περιοδικό Πίνακα και να αναγνωρίζει βασικές φυσικές και χημικές τους ιδιότητες
  • κατανοεί τους χημικούς τύπους και την ονοματολογία ανόργανων χημικών ενώσεων
  • αναγνωρίζει τις διάφορες κατηγορίες χημικών αντιδράσεων
  • πραγματοποιεί στοιχειομετρικούς υπολογισμούς
  • γνωρίζει τους κανόνες ασφαλείας ενός χημικού εργαστηρίου καθώς και να χειρίζεται σωστά τα βασικά σκεύη και όργανα ενός χημικού εργαστηρίου
  • αναγνωρίζει τα χημικά αντιδραστήρια και να κατανοεί από τα αναγραφόμενα τον τρόπο χειρισμού τους
  • παρασκευάζει διαλύματα και να γνωρίζει τους τρόπους έκφρασης της συγκέντρωσής τους
  • εκτελεί υπολογισμούς pH
  • εφαρμόζει τις βασικές αναλυτικές τεχνικές της Χημείας
  • αποτιμά τα αποτελέσματα μίας χημικής ανάλυσης
  • χειρίζεται την οργανολογία

ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

Στο τέλος αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει περαιτέρω αναπτύξει τις ακόλουθες δεξιότητες (γενικές ικανότητες):

  • Ικανότητα αναγνώρισης και ονομασίας σκευών και οργάνων ενός χημικού εργαστηρίου
  • Ικανότητα καταγραφής και τήρησης σωστού εργαστηριακού ημερολογίου
  • Ικανότητα επεξεργασίας των πειραματικών μετρήσεων και απόδοσης των αποτελεσμάτων με τη σωστή μορφή
  • Ικανότητα εύρεσης πληροφοριών από οποιοδήποτε σχετικό σύγγραμμα καθώς κι από πηγές στο διαδίκτυο

Γενικότερα, με την ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει περαιτέρω αναπτύξει τις ακόλουθες γενικές ικανότητες:

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ


Θεωρητικό Μέρος
  • Χημεία και μετρήσεις
  • Άτομα, Μόρια, Ιόντα, Ατομική και Μοριακή Δομή, Περιοδικός Πίνακας
  • Aριθμός οξείδωσης, Χημικός δεσμός, Χημικοί τύποι και ονοματολογία απλών χημικών ενώσεων
  • Διαλύματα, Διαλυτότητα, Πρότυπα Διαλύματα
  • pH, Ρυθμιστικά διαλύματα
  • Χημικές αντιδράσεις, Χημικές εξισώσεις και στοιχειομετρικοί υπολογισμοί
  • Αντιδράσεις εξουδετέρωσης, Οξειδοαναγωγικές αντιδράσεις
  • Αντιδράσεις συμπλοκοποίησης, Αντιδράσεις καταβύθισης
  • Ποιοτική Ανάλυση, Ανάλυση των σημαντικότερων ομάδων κατιόντων και ανιόντων
  • Ποσοτική Ανάλυση, Ταξινόμηση των μεθόδων κλασικής και ενόργανης ποσοτικής ανάλυσης, Σταθμική ανάλυση, Ογκομετρική ανάλυση
  • Χρωματογραφία-Είδη Χρωματογραφίας
  • Ηλεκτροχημικές μέθοδοι ανάλυσης-Ποτενσιομετρία
  • Οπτικές μέθοδοι ανάλυσης – Φασματοφωτομετρία απορρόφησης υπεριώδους-ορατού, Φασματοφωτομετρία υπερύθρου, Φασματοφωτομετρία εκπομπής, Ατομική απορρόφηση
Εργαστηριακές Ασκήσεις
  • Εισαγωγή στο Εργαστήριο-Κανόνες ασφάλειας και υγιεινής
  • Σκεύη και Όργανα Χημικού Εργαστηρίου, Χημικά Αντιδραστήρια
  • Αβεβαιότητα πειραματικών αποτελεσμάτων και σημαντικά ψηφία
  • Περιεκτικότητα και αραίωση Διαλυμάτων
  • Σχηματισμός ιζημάτων
  • Ιδιότητες μετάλλων και αμετάλλων στοιχείων
  • Προσδιοριαμός pH-Ρυθμιστικά διαλύματα
  • Οξυμετρία-Αλκαλιμετρία

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ & ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ


ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

  • Παραδόσεις και εργαστήρια πρόσωπο με πρόσωπο.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

  • Χρήση Τ.Π.Ε. (power point) στη Διδασκαλία
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας, επικοινωνία και ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eclass https://eclass.upatras.gr

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Παραδόσεις (3 ώρες επαφής εβδομαδιαίως x 13 εβδομάδες) 39
Εργαστήριο (2 ώρες επαφής εβδομαδιαίως x 8 εβδομάδες) 16
Συγγραφή αναφορών εργαστηριακών ασκήσεων 8
Ώρες μελέτης και προετοιμασία για τις εργαστηριακές ασκήσεις και την τελική εξέταση – συμμετοχή στην τελική εξέταση 62
Σύνολο Μαθήματος(5 Χ 25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

  • Εργαστηριακή Εργασία, (Μέσος όρος βαθμολογίας ατομικών αναφορών εργαστηριακών ασκήσεων) (Α)
  • Γραπτή τελική εξέταση (Β)
  • Κάθε περίπτωση βαθμολογείται σε κλίμακα 0-10
  • Τελικός βαθμός (ΤΒ): ΤΒ= 0,3Α+0,7Β
  • Ελάχιστος προβιβάσιμος βαθμός: 5 (Κλίμακα βαθμολογίας: 0-10)
  • Όλα τα ανωτέρω λαμβάνουν χώρα στην Ελληνική γλώσσα .

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ


  • D. D. Ebbing, S. D. Gammon, 2011. Γενική Χημεία, Εκδόσεις Τραυλός
  • D. A. Skoog, F. James Holler, T. A. Nieman, 2010. Αρχές Ενόργανης Ανάλυσης, Εκδόσεις Κωσταράκη
  • Σ. Λιοδάκης, 2001. Αναλυτική Χημεία, Εκδόσεις Παπασωτηρίου
  • Κ. Ξένος, 2006. Αναλυτική Χημεία, Μακεδονικές Εκδόσεις
Συναφείς επιστημονικές πηγές και περιοδικά: