ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΦΥΤΩΝ (AGR_202)


ΓΕΝΙΚΑ


ΣΧΟΛΗ: ΓΕΩΠΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΤΜΗΜΑ: ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: AGR_202

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: 2ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΦΥΤΩΝ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Παραδόσεις
3
Εργαστήρια
2
ΣΥΝΟΛΟ
5
5

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Υπόβαθρου

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

  • Ελληνικά
  • Αγγλικά για φοιτητές Erasmus.

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

  • Ναι

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ


ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα είναι σε θέση:

  • να γνωρίζει την ανατομία και τη δομή όλων των φυτικών μερών και οργάνων του φυτού
  • να κατανοεί το πώς η δομή αυτή εξυπηρετεί όλες τις λειτουργίες που επιτελούνται στο πλαίσιο του φυτικού οργανισμού
  • να μπορεί να αξιοποιήσει την βασική γνώση μορφολογίας και ανατομίας και σε άλλα γνωστικά αντικείμενα της γεωπονίας.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει περαιτέρω αναπτύξει τις ακόλουθες γενικές ικανότητες:

  • Βασικήκαι εξειδικευμένη γνώση του φυσικού κόσμου
  • Αυτόνομηεργασία
  • Ομαδικήεργασία
  • Εργασίασε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παράγωγήνέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ


Φυτικό κύτταρο:
  • Βασικά στοιχεία της δομής του φυτικού κυττάρου.
  • Υποκυτταρικά οργανίδια φυτικού κυττάρου
  • Κατηγορίες φυτικών κυττάρων: Παρέγχυμα. Κολλέγχυμα. Σκληρέγχυμα.
Φυτικοί ιστοί:
  • Κατηγορίες ιστών του φυτικού σώματος.
  • Φυτική επιδερμίδα – εξαρτήματα.
  • Αγωγοί ιστοί: ξύλωμα
  • Αγωγοί ιστοί: φλοίωμα.
  • Εκκριτικά κύταρα και ιστοί.
Οργάνωση του φυτικού σώματος:
  • Ο βλαστός: πρωτογενής και δευτερογενής δομή και ανάπτυξη.
  • Η ρίζα: πρωτογενής και δευτερογενής δομή και ανάπτυξη.
  • Το φύλλο: πρωτογενής και δευτερογενής δομή και ανάπτυξη.
  • Το άνθος: μορφολογία και δομή του άνθους.
  • Αναπαραγωγή των φυτών, καρποί, σπέρματα.
Περιγραφή εργαστηριακών ασκήσεων:
  • Οργανογραφία φυτού: ρίζα, βλαστός, φύλλα, άνθη, καρποί.
  • Το φυτικό κύτταρο: πυρήνας, πλαστίδια, νεκρά κυτταρικά έγκλειστα.
  • Επιδερμίδα: νεφροειδή και αλτηροειδή στομάτια.
  • Ιστοί: Περίδερμα, Παρεγχυματικός, στηρικτικός, αγωγός ιστός.
  • Ανατομία: βλαστού, φύλλου, ρίζας.
  • Άνθη-ταξιανθίες. Κατηγορίες καρπών

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ & ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ


ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

  • Παραδόσεις και εργαστήρια πρόσωπο με πρόσωπο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

  • Χρήση Τ.Π.Ε. (power point) στη Διδασκαλία
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας, επικοινωνία και ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eclass https://eclass.upatras.gr

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Παραδόσεις (3 ώρες επαφής εβδομαδιαίως x 13 εβδομάδες) 39
Εργαστήριο (2 ώρες επαφής εβδομαδιαίως x 6 εβδομάδες) 12
Συγγραφή σύντομων αναφορών εργαστηριακών ασκήσεων, πρόοδοι 14
‘Τελική εξέταση (2 ώρες επαφής) 2
Ώρες μελέτης του/της φοιτητή/τριας και προετοιμασία για τις προόδους και/ή την τελική εξέταση 58
Σύνολο Μαθήματος(5 Χ 25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

  • Τα κριτήρια αξιολόγησης παρουσιάζονται και αναλύονται στους φοιτητές κατά την έναρξη του εξαμήνου.
  • Γραπτή τελική εξέταση θεωρίας (60%).
  • Τελική εξέταση εργαστηριακών ασκήσεων(40%) .
  • Ελάχιστος προβιβάσιμος βαθμός: 5 (Κλίμακα βαθμολογίας: 0-10)
  • Όλα τα ανωτέρω λαμβάνουν χώρα στην Ελληνική γλώσσα ή Αγγλικά.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ


  • Καράταγλης Στ., Κωνσταντίνου Μ. (2005). Βοτανική, Μορφολογία – Ανατομία. Εκδόσεις Χάρις
  • Τσέκος Ι., Ηλίας Η. (2007). Μορφολογία και Ανατομία Φυτών. Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη Α.Ε.
  • Ψαράς Γ. (2002). Άτλας Ανατομίας Φυτών. Εκδόσεις Σταμούλη